Hoppa till innehåll

En fantastisk lista full av möjligheter

12 april 2009

Hoppas ni haft en lika fin påsk som mig. Att sätta ihop dagens program var väldigt bitterljuvt. För det är helt fantastiskt att sitta ensam i ett mörkt studenternas hus mitt i natten med den vackraste poesin man kan tänka sig i sina stora hörlurar. Som jag sa till en vän: jag är lycklig lottad som får göra Diktafon för er. För jag får lyssna på det bästa jag vet.

Dagens playslist var som sådan:

Pangaeans Lost- Vetenskap (live version från fabriken)
Desdemona- We will always B
Saul Williams- Fearless
S.T.I.C.S- Ja Necu slusati (acoustic)
Amanda Lindholm-Räkning
Dag Thelander- Poeter blir dem
Josef Hoffert-Synd
Cobra Charlie- Kampfiskar och valar
Laura Wihlborg- Katastrofrapport
Thom Kiraly-Ellips
Grioa-Vårteckenspråk
ALLT-Jag tror på en bro som bygger sig själv
Matiss Silins-om jag skulle Yla
Shane Koyczan- The crickets have arthritis
Daniel Bernhoff-Haparanda.
Glappkäft- Monster
Shane Koyczan- Grandma ‘s Got it Going On

Det mesta finns att lyssna på nätet. Googla dig fram till dessa skatter. Det bästa är dock att se det live. Så se när det är poesi-läsningar i just din stad. Det är från en scen poesin är bäst och vackrast. Om du nu inte har samma chans som mig, att låta tomma korridorer fyllas av de vackraste orden och hjärtat fyllas av euforisk melankoli. Mycket nöje och glad påsk!

No comments yet

Lämna en kommentar